Quand la téléréalité met en jeu des dons d’organes
Page 3 sur 3 • Partager •
Page 3 sur 3 •
1, 2, 3
Re: Quand la téléréalité met en jeu des dons d’organes
n'empéche les 3 derniers:
"en faite c t une blague aucun de vous 3 aura mes reins"
"en faite c t une blague aucun de vous 3 aura mes reins"
KAfka- First Gentleman
AMSTERDAM, Netherlands - A television show in which a woman would donate a kidney to a contestants was revealed as a hoax Friday, with presenters saying they were trying to pressure the government into reforming organ donation laws.
Shortly before the controversial program was to air, Patrick Lodiers of the "Big Donor Show" said the woman was not actually dying of a brain tumor as claimed and the entire exercise was intended to add pressure on the government and to raise public awareness of the need for organs.
The three prospective recipients were real patients in need of transplants and had been in on the hoax, the show said.
The program concept had received widespread criticism for being tasteless and unethical.
But Lodiers said that it was "reality that was shocking" because around 200 people die annually in the Netherlands while waiting for a kidney, and the average waiting time is more than four years. Under Dutch rules, donors must be friends, or preferably, family of the recipient. Meeting on a TV show wouldn't qualify.
"I thought it was brilliant, really," said Caroline Klingers, a kidney patient who was watching the show at a kidney treatment center in Bussum, Netherlands.
"I know these transplant doctors, and I thought they'll never go and actually do it. But it's good for the publicity and there are no losers."
During the show, viewers were called on to express an opinion or vote for their favorite candidate by SMS text message for 47 cents.
The show was produced by Endemol, which created "Big Brother" in 1999.
The Royal Netherlands Medical Association, known by its Dutch acronym KNM, had urged its members not to participate and questioned whether the program might just be a publicity stunt.
"Given the large medical, psychological, and legal uncertainties around this case, the KNMG considers the chance extremely small that it will ever come to an organ transplant," it said.
All seven of the country's transplant centers had said they not cooperating with the program, KNMG spokeswoman Saskia van der Ree.
Earlier in the week, the Cabinet declined suggestions from lawmakers to ban the program, saying that would amount to censorship.
Pour résumer, Endemol a complètement démenti, il s'agissait donc d'un canular.

WORST THINGS THAT HAPPENED TO HIP-HOP : RADIO | SUCCESS, MONEY & POWER | BIG L'S DEATH | BIG PUN'S DEATH | ODB'S DEATH | INTERNET | HARDCORE FANS | DJ KHALED | AUTOTUNE | PROOF'S DEATH AND EMINEM'S DECLINE | DAVID GUETTA | ALEX DA KID | NATE DOGG'S DEATH

Zek- @ZeakyZek - Follow me!
c'est dit à la page précédente Zek que c'était un canular lol

Madgirl- Dam,Dam,Dam
ah merde, j'avais pas vu, c'est la faute à Aede qui veut faire des visites sur Imedias.biz

WORST THINGS THAT HAPPENED TO HIP-HOP : RADIO | SUCCESS, MONEY & POWER | BIG L'S DEATH | BIG PUN'S DEATH | ODB'S DEATH | INTERNET | HARDCORE FANS | DJ KHALED | AUTOTUNE | PROOF'S DEATH AND EMINEM'S DECLINE | DAVID GUETTA | ALEX DA KID | NATE DOGG'S DEATH

Zek- @ZeakyZek - Follow me!
A Lil Zeker a écrit:ah merde, j'avais pas vu, c'est la faute à Aede qui veut faire des visites sur Imedias.biz
mais pas du tout

Invité- Invité
Voilà, c'était juste une provocation pour attirer l'attention sur un fait de société. Comme quoi faut pas monter sur ses grands chevaux au moindre truc. ^^

Ginger- Peter Pan
De toute facon fallait etre idiot pour y croire...
Quelqu'un avec une tumeur au cerveau on va pas lui
prendre ses organes...
Sauf si tu veux disseminer des cellules cancéreuses...
Enfin moi je trouve qu'ils ont quand meme eu une bonne idee,
y a 12.000 hollandais qui ont pris une carte de donneur par la suite.
Quelqu'un avec une tumeur au cerveau on va pas lui
prendre ses organes...
Sauf si tu veux disseminer des cellules cancéreuses...
Enfin moi je trouve qu'ils ont quand meme eu une bonne idee,
y a 12.000 hollandais qui ont pris une carte de donneur par la suite.

Dr. Khemri- Habitué(e)
J'ai vu ça écrit dans le journal.. J'y ai cru.. Je suis idiot..

La diffusion de ce programme coïncide avec le cinquième anniversaire de la mort du fondateur de la chaine BNN. Bart de Graaff avait attendu une greffe pendant sept ans.
Fortiche ces Hollandais.
Fortiche ces Hollandais.
Mac Ekhet- Membre 5 étoiles
nenpeche j'ai voté Bobby moi...

♫Si t'as le sens du partage, est-ce que tu peux être riche ? J'ai l'impression que l'homme perd son âme quand il comprend le sens du bénéfice♫ Zarmot
Page 3 sur 3 •
1, 2, 3